Планування відповіді на тендер. Підготовка

Завжди потрібно приділяти час для ретельної оцінки тендерних можливостей. Ретельно продуманий тендер, за яким слідує запланована відповідь, збільшує шанси на успіх і скорочує втрати часу і витрати для бізнесу.

Нижче пропонується покроковий метод організації відповіді на тендер.

Крок 1. Вивчення тендерного запиту

Першим кроком у плануванні відповіді на тендер є аналіз тендерного запиту.

Всі урядові тендерні запити – часто звані запрошеннями до оферт (ITO), тендерними запитами (RFT) або запитами пропозицій (RFP) – матимуть такі загальні елементи:

  1. План вимог до роботи;
  2. список критеріїв, яким повинні відповідати постачальники/постачальники;
  3. інструкції, що розповідають про тендерний процес.

Уважно варто прочитати специфікації тендера, умови контракту і ознайомитися з політиками конфіденційності та іншими, керівними принципами і законами про тендери (наприклад, Політикою закупівель Прозорро.Продажі). Інформацію про терміни і умови можна знайти на веб-сторінках Прозорро.Продажі. Переглянути активні тендери щодо продажу лісу-кругляку за вигідними цінами можна на сайті https://sale.uub.com.ua/filter/wood. Тут же можна зареєструватись, щоб здійснювати продажі та приймати участь у тендерах від Прозорро.Продажі.

Як тільки буде зрозуміло тендерний запит, потрібно буде з’ясувати, чи підходить ця можливість чи пропозиція для бізнесу, чи не постраждає останній.

Крок 2. Підтвердження здатності бізнесу виконувати цю роботу чи надавати послугу

Після того, як було вивчено та зрозуміло тендерний запит, необхідно підтвердити здатність бізнесу виконати цю роботу чи надати послугу. Для цього необхідно:

  • Скласти список всіх компонентів роботи.
  • Визначити завдання та вимоги, які можливо впевнено виконати, а також всі фактори, які турбують. Варто переглянути будь-яку недавню аналогічну роботу, яка, можливо, була зроблена компанією. Необхідно звернути увагу на термін її виконання та на якість товару чи послуги в результаті.
  • Підтвердити, що є необхідні ліцензії, реєстрації або акредитації.
  • Переконайтеся, що компанія може доставити всі зазначені товари або послуги в необхідні терміни. Якщо не може, варто подумати про партнерство з іншим бізнесом.
  • Проаналізувати та оцінити свої витрати, щоб забезпечити хорошу окупність інвестицій в проект. Варто зосередитися на тому, чого вимагає тендерна специфікація.
  • Ретельно продумати ризики, з якими можливо зіткнутися при виграші і підписанні контракту, і те, як буде відбуватися керування або мінімізуватимуться ризики.

Після того, як було знайдено тендер, який найкраще відповідає бажанням та можливостям компанії, наступним кроком буде дослідження потенційного клієнта. Якщо тендер ще не було знайдено, можна обрати найбільш кращий на сайті sale.uub.com.ua.

Крок 3. Вивчення покупця

Наступний етап планування – дослідження покупця. Це включає в себе збір якомога більшої кількості інформації про урядовий заклад, що запрошує тендер, і про необхідну їм роботу чи послугу.

Наприклад, сильно агентство піклується про навколишнє середовище? Цей тендер особливо чутливий до часу? Які проблеми викликають запит на тендер? Детальна інформація про потенційного клієнта допоможе адаптувати ставку до їх конкретних потреб, до вимог до заявника.